پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118945
بازيکنان قبل از بستن قرار داد بايد تعيين جنسيت شوند / برخورد جدي با بازيکناني که فقط اداي جنس مخالف را در مي‌آورند
تاریخ انتشار : 1393/06/30 17:06:05
نمایش : 1237
عليپور گفت: هم به دکتر هاشمي و هم به باشگاه‌ها گوشزد‌ کرده‌ايم که بازيکنان قبل از بستن قرار داد بايد تست پزشکي تعيين جنسيت بدهند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عليپور مدير روابط عمومي‌ کميته فوتسال بانوان در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران در مورد تست پزشکي تعيين جنسيت بازيکنان گفت: به تمام باشگاه‌هاي حاضر در ليگ اعلام کرديم که قبل از ثبت قرار داد بازيکنان بايد تعيين جنسيت شوند.
 
وي در ادامه اظهار داشت: اين مساله تنها مختص فوتسال بانوان نيست بلکه در فوتبال بانوان، فوتبال و فوتسال آقايان و در همه رشته‌ها حتي در سطح عامي کشور هم بايد به عمل بيايد.
 
مدير روابط عمومي فدراسيون فوتسال در ادامه تسريح کرد: اگر با اين شکل در فوتسال بانوان سخت‌گيري بيشتري مي‌شود علت حساسيتي است که در اين ورزش وجود دارد و فدراسيون جهاني هم به اين مسئله پرداخته است.
 
 عليپور در مورد شايعاتي مبني بر تغيير جنسيت بازيکنان فوتسال و ازدواج با جنسي‌ که قبل داشته اظهار داشت: در خلل بحث فوتسال شرايطي براي يک بازيکن به وجود مي‌آيد که موجب تغيير شرايط زندگي مي‌شود، اگر بخواهيم مانع اين کار شويم دخالت در شرايط خصوصي زندگي مردم کرده‌ايم، نمي‌توانيم به زندگي بازيکنان به گونه‌اي که مي‌خواهيم جهت بدهيم اما بازيکناني که به مشکلات جنسيتي دچار هستند و تکليف خود را در زندگي نمي‌دانند. مي‌توانيم با تست پزشکي و از طريق عمل به آنها کمک کنيم تا جهتي مناسب را براي زندگي خود پيش رو بگيرند زيرا اين بازيکنان از لحاظ ژنتيکي مشکلاتي را دارند بايد به آنها کمک کرد تا مسيري درست را در پيش بگيرند و دچار افسردگي نشوند اما بازيکناني که فقط اداي جنس مخالف خود را در مي آورند در همه جاي دنيا وجود دارند با آنها به جد برخورد خواهد شد.
 
 مدير روابط عمومي کميته فوتسال بانوان در مورد مشکل ظاهري و پوششي بازيکنان فوتسال بيان کرد: اين گونه مسائل شخصي است و نبايد به حريم شخصي افراد وارد شد، دخالت در اين امور جامعه را تحت الشعاع قرار مي‌دهد و از شرايط عادي خارج مي‌شود و موي کوتاه و تيپ اسپرت به کسي آسيب نمي‌رساند، ذهني بيمار است که فضاي ورزشي و به دنبال آن جامعه را آلوده مي‌کند. موي کوتاه ذهنيت بيمار ايجاد نمي‌کند، بلکه ذهنيت بيمار چه موي بلند و چه کوتاه داشته باشد به جامعه آسيب مي‌رساند. در اين باره در جلسه هيات رئيسه صحبت‌هايي شد و نتيجه آن بود که مدل موي کوتاه و دخترانه در حد استاندارد ايرادي ندارد، زيرا ما نمي‌توانيم ايرادي به اين گونه پوشش بگيريم، نمونه‌هايي از مدل موي بلند آقايان را در تمام مناطق کشور مشاهده مي‌کنيم و کسي به آنها ايرادي نمي‌گيرد اگر هم  برخوردي باشد در حد استاندارد است.
 
وي در مورد نظارت در مدارس فوتسال بيان کرد: به عنوان مرجع کشور هستيم و در سطح کشوري نظارت مي کنيم و به اين مورد هم در جلسه گوشزد کرديم و قرار است کميته اي براي اين کار راه اندازي شود و به دکتر هاشميان گوشزد کرده ايم که تمام بازيکنان طرف قرار داد باشگاه ها، بايد تست پزشکي را بگذرانند تا هر بازيکني که مشکل ژنتيکي دارد را شناسايي و حيطه زندگي را براي آنها روشن کنند، زيرا اين گونه افراد به خواست خود با اين مشکل روبرو نشده‌اند و بايد درمان شوند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html